tisdag 2 februari 2010

Nya projekt

Skam den som ger sig... Det blev inget Säter idag. Hostattacker höll mig vaken i natt- så jag följde min chefs råd att vara hemma idag. Men imorn då BLIR det Säter.

Jag har några spännande projekt framför mig. En vän har nyligen köpt en lägenhet och vill ha min hjälp att inreda den. Jag känner mig mycket smickrad och är redan i full gång att leta rätt tapeter, färg och inredning. Jag har även fått i uppdrag att inreda en mindre kontorslokal.
Just nu är det inte aktuellt- men de ville ha ett prisförslag så får vi se vad som händer i framtiden. De är ett relativt nystartat företag- och just nu står inte inredning som prio ett på listan. Men jag tar båda mina projekt på fullaste allvar:)
Jag har redan ideér för lägenheten. Jag börjar bli mer och mer inriktad mot butikskommunikation/ och inredning.
Jag blir så glad av att få vara kreativ och komma på lösningar. Funderar så att det bränner i hjärnan på var jag ska lägga min nästa lia. Skönt att jag vet åt vilket håll jag vill inrikta mig. Iallafall till nästa liaperiod.
Jag hoppas att jag ska få genomföra min två projekt och förhoppningsvis blir mina "kunder" nöjda, jag får erfarenhet och fler kanske kan få upp ögonen för mig- jag kan ju alltid hoppas.

Nästa vecka går resan ner till Älvsjömässan där jag ska ägna två dagar på möbelmässan och kolla in spännande inredning och få inspiration till tusen. Jag har tänkt att hinna med minst två seminarier. Ett handlar om hur man kan använda sig av dagsljuset vid inredning. Jag är väldigt intresserad av ljussättning och hoppas att jag ska få chansen i framtiden att studera det mer. Belysning är a och o i att lyckas med inredning/ exponering.


Jag lovande för längesedan att ta kort på mina gardiner- det har inte gåt så bra. Så jag bjuder på en bild på tyget istället:) Många känner säkert igen det, då det är metervara från IKEA.


Detta påminner mig om att jag inom en snar framtid måste besöka detta underbara varuhus.
Går inte annat än att älska IKEA.
( Om jag frågar Anders så har han nog dock en annan åsikt om detta)

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon