tisdag 25 maj 2010

Organiserat kaos

6.20 började min dag, med en snabbdusch och frukost på Bygging, innan Birgitta hämtade mig 7.20 för färd mot Leksand.
Ett organiserat kaos är en rätt bra beskrivning på hur vi har det i butiken just nu;) Vi väntar på två större leveranser, och håller just nu på att lägga in alla artiklar som vi har hemma i kassan. På morgonen har vi suttit i ett leverantörmöte, och resten av dagen har vi som sagt skrivit in artiklar, artiklar och åter artiklar. 18.30 stängde vi igen dörren. Nöjda med dagen, för att åka hem och samla energi till imorgon. Känns som att vi är på banan...
Under min tid i Blge, då jag väntade på att bli hämtad av Anders så hann jag med lite samhällsarbete... En stor man i övre ålder, mkt överförfriskad vinglade oroande mycket. Efter en stund försvann han runt ett hörn, och av en slump så såg jag att han vinglat ut över trottoaren och låg på vägen. Inget bra ställe att ta en tupplur på, så jag gick fram och kollade att han var hel. En man stannade sin bil och hjälpte mig att få honom på benen och förflyttad till en bänk. Ännu en bilist stannade och kollade om vi ville ha hjälp- skönt att se att de finns flera omtänksamma medmänniskor! Tiden gick, ingen skjuts, och mannen hade nu tagit sig från bänken. Mannen vinglade förbi med "10 kurvor på en meter"- när jag för en andra gång såg hur han hade fallit ihop så ringde jag farbror polis.
Det finns dom som har åsikter om att man inte ska "lägga sig i"- jag anser att lägga sig i är att bry sig om, och i vissa fall kan det vara skillnad på
liv eller död!

Det blev en sen middag på Max, och väl hemma blev det omöblering.
Nu har jag äntligen fått upp det nyoljade ekmatsalsbordet. Dock på provisoriska ben, men bättre än ingenting. Nu saknas bara 4 ben och en läcker stor matta från IKEA;)
Den här skulle vara klockren i vardagsrummet...
Kanske ska ta soffbordsskivan i helgen- och förhoppningsvis så blir det en heldag med Anna på just IKEA- måste måste dit nu- IKEA nerven rycker!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon