söndag 2 maj 2010

60+ i tajta trikåer

Dagen började i soffan med en långfilm. På em tog jag mig i kragen och gav mig ut på en joggingtur runt Tisken. Ialla fall så hade jag tänkt att jogga runt HELA Tisken, men så blev inte fallet.
Fick lov att dela upp turen...jogging, gå, jogging, gå , jogging...
Var något knäckande att inte få andningen att funka, och motvinden hjälpte inte till.
När dessutom en man på 60 + i tajta trikåer, i en icke så smickrande kroppshydda, kom farande förbi mig så var det höjden av förnedring.
Men jag är positiv- jag kom ju iallafall ut och motionerade...nya tag.
Jag har iallafall varit bättre än sambon idag som har haft en släng av "svensexasjukan";)...
Var till nyöppnadeWillys och storhandlade- nu får det bli skärpning på vårat småhandlande.
Nu är frysen fylld och jag är lycklig- mitt älskade Willys ligger bara ett stenkast bort- Lovley. Imorgon väntar inventering och jobb i Malung- blir att sätta på rocklassiker så att man kommer i form för dagens aktiviteter- Äntligen har Dalarna fått sin egna rockradio!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon