lördag 1 maj 2010

Bland Billy Bäver och hans vänner

Det har blivit dåligt med uppdatering dom senaste dagarna av den enkla anledningen- jag har inte orkat. Det har varit full rulle på LIAN. Sköna dagar, men ett massa räknade och tidiga mornar hos Billy bäver och hans vänner. Vi har lagt schema för vår personal, oss själva och sedan har vi räknat i massor- inventering. Ingen favoritsyssla för mig, men det går bättre nu när jag inventerar för min egen del ( det är ju vår butik i sommar;) Och tur är väl det, för nästa vecka har vi ännu en butik som ska inventeras. Jag och Birgitta ska ha ansvar för båda souvenirbutikerna i sommar.
Det känns i jättebra! Innan öppning ska vi inventera, lägga in alla varor i kassasystemet,göra inköp,räkna marginal, städa och färdigställa butiken- dvs exponera varor rätt så att sommaren ger vinst;) och hålla i introdagar för personal. Har säkert glömt nån punkt.
Känns mycket bra att ha eget ansvar, och få använda mina kunskaper praktiskt.
Vi hade sällskap av en charmig liten krabat i veckan- hunden Viktor.
En liten blandis som verkligen förgyllde veckan. Vill ha hund! De ger så mycket...
Klart är att jag kommer att ha en av Sveriges bästa arbetsplats. Läget kan inte bli så mkt bättre.
Nästa vecka ska jag även till Malung två kvällar för att utföra ett uppdrag för entreprenörskolan. Livet rullar på- det är inte alltid en dans på rosor. Men det är underbart att det rullar framåt;)
Just nu sitter jag i Hosjö hos mor, medans Anders är på svensexa.
Fixar med skoluppgifter- och sliter mitt hår, som sagt livet är inte alltid en dans på rosor.
Igår var vi upp till hoppbackarna och kollade på brasan och kikade ut över staden som firade.
Vackert!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon