söndag 25 april 2010

Redcord

Jag har haft en jätteskön helg- blandad med nytta och nöje.
I fredags tog jag mig en promenad till Norslund för att handla.
Jag passade på att hälsa på hos farmor och farfar. Där blev jag bjuden på pannkakor och kaffe, och som vanligt blev jag kvar lite längre än planerat. Trevligt. Gick även förbi mormor och morfar som bor ett stenkast bort från dom för att säga hej- var längesen vi sågs.
Traskade hemåt och myste med Anders innan Anna och Ludde kom över på middag.
På menyn stod älgfilé/ biff med rotsaksgratäng, hemmagjord beasås och
kvällen till ära korkade vi upp en flaska Amarone.
Till efterrätt serverades ananaspaj med vaniljglass och senare en Irish coffe.
Anders och jag har haft filéerna i frysen sedan en tid tillbaka då vi fick dom på en av våra
resor till Jämtland. Å vad passade då inte bättre än att låta älgjägar dottern Anna
med sambo få tillaga köttet;) Middagen var lyxigt god.
På lördagen åkte vi fyra upp till Lugnet där jag för första gången fick träna med redcord.
Efter lite träning i repen, och frivändningar så tog vi hos ett välförtjänt besök på Lugnets
relaxavdelning. Bubbelpool och ångbastu. "Repträningen" känns idag:)
På kvällen var det ett snabbt besök till mor där jag fick vara smakprov och chaufför.
På kvällen mötte vi upp Ludde och Anna för att äta middag på Mariannes.
Nu förstår jag vaför Anna gillar att vara på M.- Gratis underhållning hela kvällen.
Då talar jag inte bara om musiken som spelas- det är rena rama såpoperan som utspelar sig.
Kvällen bjöd på många höjdpunkter...tack kära vänner för en härlig helg med minnen som kommer bli klassiker-
" Nu har moffa lärt dig dansa;)".....hahahaha.

Idag har jag tagit min första joggingrunda ( i år tror jag).
Gick hyfsat bra, och det var mycket skönt. Vilket underbart väder!
Har börjat lite med studierna, men har svårt att fokusera.
Har så mycket i huvudet som tar min uppmärksamhet- tankar om LIVET.
Har iallafall skickat iväg min sista recension- så nu äntligen får jag mitt diplom/ intyg
på att jag läst till hunddagisförestådare;) - en sak på listan som kan bockas av...

Imorgon börjar jobbet på sommarland- spännande.

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon