fredag 9 april 2010

Till fjälls

I förrgår kom vi fram till Oviken. Vi övernattade i Anders pojkrum, för att sedan åka upp till fjälls. Vi kom till stugan på eftermiddagen och jag som är självutsedd förste eldare tände brasan så fort jag hade klivit in genom dörren. Älskar att höra sprakandet från elden. Något som är ett måste när vi är i fjälls är att grilla korv i den öppna spisen. Å så blev det:) Efter korvgrillningen gick vi till värdshuset och njöt av en Irish. Anders träffade några gamla bekanta, så det blev några drinkar och öl innan vi tog oss tillbaka till stugan. Tyvärr har vi inget kanonväder, men jag kan inte klaga. (skulle vara min hals som fortfarande jäklas sedan sjukveckan)
Elden sprakar i bakgrunden, tystnaden är ljuvlig och känslan av frihet värmer lika mycket som värmen från brasan.
Anders hämtar ved, och vatten från bäcken- älskar det här livet!
Tyvärr så måste jag ta tag i studier- men hellre sitter jag här än i skolbänken.
Vad som sedan står på schemat har jag ingen aning om- vi tar tiden som den kommer.
Precis som det ska vara.

1 kommentar:

Cathrine sa...

Låter helt underbart! Hoppas ni får det härligt! Kram!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon