onsdag 31 mars 2010

Sjuk...

Jag har varit så gott som sängliggande sedan måndags kväll. Jag började känna mig dålig på eftermiddagen- illamående och ont i halsen. Jag hoppades på att det skulle gå över. Jag följde med Therese hem för att ordna lite med studier och prata över en god middag- det slutade med att jag satt skakande i hennes soffa med en dundervarmfilt tittandes på Hollywoodfruar.
Väl hemma så skakade jag mig till söms och har sedan dess bara förflyttat mig mellan säng och soffa. Så fort jag har rört mig så har huvudet dunkat, och illamåendet har tagit över. Halsen är helt igensvälld, och febern kommer av och till. Jag har knappt haft något matsug ( det säger rätt mycket om mitt tillstånd;). Jag har fått i mig några glas Coca cola nyligen och det verkar ha gjort susen. Jag orkar iallafall sitta upp. Hoppas att sömnen ( och colan) kommer göra mirakel, för ingenting får förstöra min fredag.
Då kommer äntligen Anders hem.
Ni får ha ett härligt påsklov- ni som har det:) Kram

1 kommentar:

Perra sa...

Har också varit förkyld den här veckan, inte det roligaste.
Glad påsk i alla fall kusin, hälsa Maria och de andra, önska dom också glad påsk ifrån mig.

/Perra

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon