söndag 28 mars 2010

Veckan som har gått

Resan till Söderhamn blev mkt lyckad. Vi bodde på centralhotellet. Ett litet, enkelt hotell men mysigt. På kvällen åt vi middag på resturang Viktoria. Mycket trevligt.
Dagen efter hade vi 3 presentationer- och vi fick bra feedback från ansvariga på gymnasiet där vi var under dagen. Vi var riktigt proffsiga:) Grymt bra träning att prata framför folk, och jag tycker att det är jättekul. Dessutom fick jag äran att lära känna några härliga personer.
På torsdagen hade min projketgrupp redovisning för Säters turistbyrå. Det kändes jättebra efteråt, och det verkar som att vi sålde in delar av idén. Kul! Jag höll även mitt personliga tal om att " våga ta steget". Jag fick bra feedback- så veckan har varit lyckad:) På fredagen fick jag sällskap hem. Samuel, min klasskamrat och Lukas som jag lärde känna i Söderhamn skulle ut i Falun på kvällen. Så jag var snäll och lånade ut soffan under natten. Innan utgången så blev de kvar på middag hos mig och Anna kom över. Det slutade med en helkväll och dans på Åh. Killarna hade ingen lust att lämna vårat sällskap ( Jag förstår dem vi är ju så grymt trevliga:) - de gick på Kåren men letade upp oss på Åh. På morgonen serverades en frukost med bacon, ägg, mjölk med blåbär å kaffe. Gissa vem som fick göra frukosten... Det blev en vända på stan och sushi till lunch. Killarna tog tåget til Leksand, och jag somnade in på soffan. Kl 17 var det dags att ladda om- Fest i Leksand. Det blev en helkväll med folk från skolan och dans på Lucky.
Sängplats fick jag hos Therese och Kalle i Ornäs. Tack mina goa vänner! Idag har det varit ryggläge med ett avbrott för mat och fika hos Anna och Ludde.
Jag är lyckligt lottad med alla härliga människor som jag har lärt känna i mitt liv!
Imorgon väntar skolan och troligen blir det hemmastudier och kanske en god bit mat med Therese- klasskamrat och numera en mkt god vän;)
Om fem dagar kommer Anders hem!!! Lycklig!!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon