onsdag 3 mars 2010

Hur mår du?

är en vanlig fråga som ställs lite hur som helst.
Vad händer om du svarar tvärtemot mot vad som förväntas av dig?
Troligen skulle du få en konstig min tillbaka och ett snabbt hej då.
Så om du inte vill ha ett ärligt svar- så fråga mig inte idag. Livet går inte i rött just nu- men det är långt ifrån svart- så det är ingen större fara med mig. ( För den som undrar).
Det finns bara vissa delar i mitt liv som suger mer energi än det ger. I kombination med redan låg energinivå så blir det inge vidare.
Tur jag har mina älsklingar Anders och Anna- Tack att ni ALLTID finns där!
Idag har jag iallafall tagit tag i min storhandling och det är alltid en fröjd att handla på mitt älskade Willys
(borde egentligen få betalt för all bra reklam jag gör för W;)
Tänk att man kan vara glad när man ska betala... Till middag blev det dinkelpannkakor med kardemumma fyllda med färska bär, grädde och en klick philadelphiaost.Nu ska jag mysa i soffan med tända ljus och ett inredningsprogram på tv:n. Var länge sen jag såg ett helt program.


Dinkelpannkakor:
6 dl mjölk
2-3 ägg
3 dl siktat dinkelmjöl
( Det ska egentligen vara 50% dinkel och 50% siktat dinkelmjöl)
salt
Kardemumma

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon