fredag 19 mars 2010

Det går framåt för Jansson;)


Det har varit några tuffa veckor- av både det ena och det andra skälet.

Nästa vecka är även den fullbokad. Ska klämma in lite skidspelen i helgen- annars så blir det att ta tag i studierna. Igår var jag äntligen klar med min butiksmodell, och det blev klart bättre än vad jag hade trott. Vi hade visning för de andra klasserna- och jag fick mycket bra feedback så jag börjar allvarligt fundera på att genomföra min affärsidé. Men när, låter jag ha osagt;) Kul var det iallafall och det har gett ny motivation. Allt vi gör under resterande tid på utbildningen utgår ju från vår affärsidé- och då kan det vara bra att tro på den;) Underlättar iallafall allt jobb som väntar... Nästa vecka ska jag ha två tal skrivna. Ett 5 minuters som ska framföras inför några lärare, och ett längre för nästa veckas uppdrag. På tisdag åker jag, två till från entreprenörskolan och 3 frånLeksands folkhögskola till Söderhamn. Det var i förra veckan jag fick frågan av skolans rektor om jag ville representera min utbildning och skola. Och självklart ställer jag upp. På torsdag ska min projektgrupp redovisa vårat skarpa projekt för kommunfolk och jag ska göra klart en marknadsföringsuppgift- så det är full rulle! Kan kännas lite mycket ibland- men samtidigt är det jävligt skönt ( ursäkta språket) att ha mycket att göra. Finns inget värre än att "bara vara" mot sin vilja...been there done that.
Och det underlättar att veta att allt har en mening...
Anders jobb drar ut på tiden så det känns riktigt tungt.
Verkar inte som att vi får fira påsken i Oviken- som vi har längtat:( I eländet så fick jag iallafall ett riktigt lyftande samtal igår- Jag fick jobbet som butikschef på Leksands sommarland! En utmaning i min smak:)Jag kommer även lägga min LIA där, så då är jag fit for fight när det är dags för öppning. Får en fantastisk utbildning under sommaren och får dessutom betalt! Känns häftigt att det är på riktigt- jag ska verkligen vara butikschef! - det går framåt för Jansson;)

Se till och kom hem nu älskling!- Utan dig vid min sida är ingenting sig likt...

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon