lördag 2 oktober 2010

Storstan nästa

Från och med vecka 45 ska jag byta bussen mot pendeltåg och tunnelbana. Idag kom samtalet jag väntat på, och det var bättre än jag hade förväntat mig. Det var chefen på Bolagret, som välkomnade mig till Stockholm. Jag ska ner på torsdag för ett samtal, och passande nog så ska Anders ner på ett jobbmöte, så vi får hela eftermiddagen tillsammans. Vecka 45 startar min LIA, då jag bla ska jobba med butikschefen och deras kommunikatör. Det känns jättekul och jag ser fram emot min tid där. Har haft Bolagret i tankarna sedan jag besökte deras butik i Göteborg på Hamngatan för ett år sedan, jag blev förälskad redan i entrén. Ska bli spännande att få se hur de arbetar, och det känns jättekul att få vara en del av teamet. Veckan i skolan har varit upplyftande, och efter detta samtal svävar jag nästan på moln. Det enda som håller mig nere på jorden är min träningsvärk som jag drog på mig igår efter ett benpass på Må bättre ...
Nu ska jag ta tag i min garderob. Har blivit en hel del nytt denna månad- och Anders har satt upp regeln- Nytt in gammalt ut, så jag ska se om det går att göra något åt saken;)
Igår blev jag ägare till en kritstreckrandig kostym- fick mycket väl godkänd av Anders. Lite andra fynd i veckan är en finstickad kjol från Gina, 2 toppar från H&M, 2 sportlinnen och en stor och härlig halsduk från H&M för 30 kr. Fick även en fin klocka av Anders av märket Axent i present. Japp nu har jag bara 2 år kvar till 30....
Kram på er garderoben väntar.

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon