onsdag 27 oktober 2010

Birsta City


Jag tog tjuren vid hornen- och det har jag fått tillbaka idag. Vaknade 3.00 i natt och fick inte upp ögonen, och hostan brände i halsen. Jag har åkt på ögoninflammation. Min underbara och alldeles egna sjuksköterska Anna kom med en dörrleverans innehållande ögontvätt och "hosttabletter". Min vardagshjälte! Ögonen ser något bättre ut, och hostan har lugnat ner sig. Men det blir hemmadag imorgon. Igår gick bussen från Borlänge till Sundsvall. Vi gjorde först ett besök på Birsta City där vi träffade centrumledaren och en gammal elev från skolan som har fått jobb som projektledare på Birsta. Ett jätte trevligt köpcentrum och jag blev mycket imponerad av deras sätt att jobba. Senare på dagen besökte vi en annan elev som har öpnnat butiken Älskvärt i centaral Sundsvall. Mysig butik, och inspirerande att se att en elev har gjort verklighet av sin affärsidé. Strax innan avfärd fick vi se något som jag gärna hade viljat vara utan. En stackars gräsand blev överkörd, och dog framför våra ögon. För en sann djurvän var det mycket omskakande. Stackarn, och stackars partner som såg helt förvirrad ut. Var en riktigt splatschig scen- Sorgligt. Usch och fy. Får hoppas att han har det bra i andhimmlen. Nu blir det att fortsätta att kurera sig. Har planer till helgen som jag inte vill missa.

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon