måndag 25 oktober 2010

Jag låter som någon som gillar Whiskey lite för mycket, ögonen är glansiga, jag hostar och fräser.
Men jag mår mycket bättre än i torsdags:) Tänk positivt! Imorgon tänker jag ta tjuren vid hornen och gå upp tidigt-tidigt oavsett hur jag mår. Imorgon bär det av till Sundsvall för studiebesök på Birsta köpcentrum mm. Har inte så mycket att berätta. Min helg har mestadels handlat om förflyttning mellan säng och soffa. Inte mycket till kraftansträngningar. Känns oerhört irriterande att jag blev avbruten ( ännu en gång) i min träning- jag som var så duktig!
Det enda intressanta, eller vad man nu ska kalla det, var mitt försök igår att göra något vettigt mellan snytningar och tupplurar. Jag tog mitt inhandlade superlim och började limma ihop en porslinshäst som valde att hoppa i golvet för några dagar sen. Den lilla kraftansträngningen slutade med att jag satt fast i hästen och två av mina fingrar satt fast i varandra!!! Nog var det superlim allt. Inte nog med det så läckte tuben, så delar av mina händer var täckta av denna fasansfulla vätska. Paniken var ett faktum- min käre sambo, som är jämte varken förstod eller såg paniken i mina ögon- " Det är väl lugnt, tvätta bort det bara...."DHö! Om det vore så lätt så skulle jag inte ha panik!!! Som tur var så slapp jag somna med hästen, och fingrarna kom loss. Dock funkade varken varmvatten, aceton, lacknafta eller YES, så jag fick gladeligen lägga mig indränkt i lim. Men nu är det borta:)
TÄNK POSITIVT!
Far, jag är så stolt över dig!
Äntligen har du fimpat för LIVET.
Älskar dig och vill att du ska finnas här för mig.
Jag kommer att puscha dig allt jag kan.
KRAM

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon