fredag 22 oktober 2010

Tallar mot betong


Pendling, kan vara tufft. Många timmar i buss, bil eller tåg för att nå målet, för att sedan ta sig hem samma väg. I tisdags körde jag i Stockholms rusningtrafik ( En utmaning som jag fixade galant;)- det fick mig att tänka på pendlig hemma- jag kan skatta mig lycklig att jag slipper långa bilköer och betong, betong och ytterligare betong. Hemma får jag se naturen växla färger och köer är mycket sällsynta. Till dig som pendlar- Njut av tiden och se dig omkring!
Om några veckor ska jag byta tallarna mot betongen - jag gillar miljöombyte, och jag tycker att det ska bli kul. Men det känns skönt att veta att det inte blir för evigt. Jag älskar mitt Dalarna.
Det blev en snabbvisit på Starta eget mässan på Älvsjömässan i tisdags. Jag var på två föreläsningar Bla med Stefan Olsson- " Att få saker att hända & må bra under tiden". Ett ämne som är mycket aktuellt oavsett om man är på gång att starta eget eller i vanliga 8-16.00 vardagen. Vi vill så mycket idag, så vi kör på utan att verkligen känna hur vi mår. Alldeles för många gånger tänker vi negativa tankar istället för att tänka positivt och springer in i väggen eller ger upp i brist av tro på oss själva. Föreläsningen handlade om positivt tänkande, om att våga satsa på sina mål, och tro på sig själv- "BLI EN ACTIONHJÄLTE!" En inspirerande timme med många nyttiga tankar. Vill du läsa om ämnet tryck på länken-http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197692409 Efter mässan gjorde vi ett studiebesök på Gallerian i City. Påvägen hem stannade vi på IKEA I Barkarby för en snabb middag- nästa gång ska jag se till att få kvalitétid där;) I onsdags tog jag mig en långpromenad i höstsol och kalla vindar- uppfriskande. Jag gick förbi Stora stöten- Gruvan. Jag fick ett infall och ställde mig i ett kors, ovan det gigantiska hålet, blundade och kände vinden ta tag i mig. Härlig känsla. Jag tittade upp och såg att en farbror hade passerat mig- undra vad han tänkte. Jag läste på informationstavlorna vid Gruvan- vilken fantastisk historia vi Falubor har. Känner mig stolt- och skäms lite för att jag inte är påläst om ämnet. Det ska det bli ändring på framöver. Igår kväll kom jag hem från Leksand med skakande tänder. Feber, ont i halsen och huvudet. Har varit lite synd om mig, men det går åt rätt håll. Ikväll har jag fått lyssna på Jay ( Idol) och druckit en varm Frank- frangelico, kaffe med grädde toppat med farinsocker, och myst i soffan med Anders- så jag har det bra ( fast det är lite synd om mig....) Hoppas ni har en härlig fredag.

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon