söndag 5 december 2010

Orkar du läsa...?

Timmarna går väldigt fort på dagarna. Inte många lugna minuter i butiken. Det är kanonkul.
Två dagar denna vecka har jag varit i butiken på Skärholmen- jag trivs kanonbra även där.På Skärholmen har jag fått mer inblick i butikschfens jobb. B la har jag varit med och skrivit en månadsanalys, jag tog även intiativet att skriva ett arbete om kundservice och dess betydelse för lönsamhet. Jag ska presentera arbetet för mina kollegor på Söder på tisdag, även Skärholmen var intresserade. Känns jättekul att jag får dela med mig av mina kunskaper som jag har både genom egna erfarenheter, och studier. Bolagrets personal tycker jag sköter sig finfint, men brist av kundservice är något jag och många andra stöter på allt för ofta. Många gånger under min tid i storstan så har jag träffat på dessa människor som är på helt fel plats. Brist på kundservice, och ibland social kompetens är oroväckande vanligt. Kundservice är nyckeln till så mycket inom handeln- och det kan påverka ens dag negativt. Du har säkert själv råkat ut för det, dåligt bemötande- du intalar dig att det inte ska få påverka dig men då är det ofta redan försent.
I fredags kom älskade Anna till stan. Som alltid när vi är tillsammans, så blir det mycket skratt och roliga minnen. Det började med ett väldigt letande efter en klänning till Anna i julhysterin. En shoppingpaus med en dyr räkmacka + världens minsta starköl. Pendeln till Stuvsta för byte av kläder- fnitter- " det känns som att vi är tonåringar som ska ut på bus". Konstaterandet kom från Anna efter att vi hälsat på moster och man, och tagit oss upp på övervåningen, satt på stereon och börjat göra oss klara för kvällen. Pendeln in till Södra station, vidare till Skanstull och Dollys Steakhouse. Ett ställe som jag varmt rekomenderar. Kanon god mat, avslappnad miljö,och mycket trevlig personal. Första gången som jag har känt att här SKA dom få dricks- inte nu måste jag ge dricks. Klockrent helt enkelt. Mätta och belåtna gick vi vidare. Efter viss tveksamhet, och lite övertalan från Anna tog vi oss in på Christer Pettersons favorithak. Ja herregud- Anna lovade underhållning och hon höll sitt ord. Väldigt speciellt klienteer, lägg därtill karaoke. Say no more.... Vi avbröt kvällen när det var som roligast ( och karaoken var slut...)- mycket moget av oss;) Vi tog pendeln hem, två dalkullor i helform. ( då syftar jag INTE på alkoholmängd- vi var mycket städade) Som sagt många roliga minnen. Väl hemma fick vi samla oss innan vi gick in- fnitter på hög nivå. Tack Anna för en kanonkul kväll, du är helt enkelt världsbäst. Saknar dig redan! På lördagen blev vi fast på pendeln en stund- Stockholm blir lika överraskad varje år då vintern kommer.... Anna åkte vidare och jag tog mig till Söder för att jobba 4 timmar. Innan hemfärd blev det inhandling av en 35 årpresent. På onsdag fyller Anders år, och jag åker hem för att fira. Idag har jag bara varit och det var mycket skönt och behövligt. Sov länge, tvättade lite, lite handling till kvällens middag som jag stod för- Kräftsoppa med fruktbröd och till efterrätt melon + persimon toppad med vaniljvisp och efter det en sen empromenad i ett vinterklätt landskap. Är så vackert när träden är inkapslade i snökristaller... Jag har det bra, men ser verkligen framemot mina dagar hemma.

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon