onsdag 22 december 2010

Morgonlivet i storstan

I helgen var det dags att kolla in natt/ morgonlivet i storstan. Kvällen började på Patriks på Götgatan med 3 av mina härliga arbetskollegor. Där blev det god mat, vin och lite sång. Vid stängning hade jag tänkt att åka hem, men då natten är lång i Sthlm så blev det uppskjutet.
Då jag har starka fördomar mot Stureplan, så tog jag t-banan dit för att se om jag bara hade just fördomar...Jag letade upp 2 " pappa betalar pojkar"- Mina fördomar var bekräftade.... Fortsatte sedan morgonen med att studera människorna på Spybar. Klienteriet har ändrats där sedan start, men måste säga att min fördomar än en gång blev bekräftade. Imponerad...- inte något. Förstår inte grejen med att betala 160 spänn i entré + garderob för att trängas som sillar + mycket folk med näsan i vädret... Kan inte säga att jag Aldrig kommer att gå dit igen, men det blir inte första valet. Skulle vara för att studera människorna- alltid intressant;), eller göra Stureplan med Anna- Det kan aldrig gå fel;)
Jag har lämnat storstan för 12 härliga dagar i Dalarna ( Tallin) och sitter nu på tåget till Falun, där Anders möter upp.( Verkar som att vi kommer nå slutstation med inte allt för stor försening- Grattis SJ!)
Ha en underbar jul!
Kram

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon