söndag 26 december 2010


Julgrötsfrukost, julmat, julmat å julmat, halva "tjocka släkten", plastgran, julklappar och tomte. Julafton på hög nivå- Det som saknades var Anders som hade åkt till Oviken för att fira jul, och så skulle det vara bristen på en äkta gran och självklart far och andra halvan av släkten. Men man kan inte få allt. Jag är nöjd med julen, och dom fina julklapparna- jag hade varit snäll även i år...
Dessvärre åkte jag på den väntade förkylningen, som fick mig att tacka något före den tappra skaran julfirare. Nöjd men trött somnade jag in vid halvtio, för att vakna något utvilad men lika snorig på juldagen. Juldagens höjdpunkt var Anders som kom hem efter att ha lämnat Oviken på morgonen, för att sedan medverka på dagens träning. Å så kom den stora dagen- Annandagsbandy- derby Rättvik- Falun. Snoret rann, men humöret var på topp och dagen slutade med seger av ett starkt Falun. 7-2 blev dagens resultat- å jag är lika stolt som vanligt. Nu känner jag mig dock ganska slagen av den ihållande nästäppan som får mig chippa efter andan. Min tappre soldat ska snart få den stora äran att åka och köpa nässpray annars vet jag inte hur denna kväll ska sluta. Imorgon väntar en heldag med min kära Anna, och ingen nästäppa i världens ska få stoppa mig.


God fortsättning!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon