onsdag 15 december 2010


Det blev inget av den "personliga utmaningen" den här gången. Det var rätt väntat, men lite tråkigt var det. Det går nya tåg. Känner mig ändå nöjd att jag vågade ta steget.
Apropå personlig utmaning- Yogan i fredags, det var inte det jag syftade på i förra inlägget då jag pratade om att våga ta steget... men nog var det det lite av en utmaning. Jag gillar att utöva träning som går fort, slag och sparkar, och har i alla mina träningsperioder;) ägnat mig åt just box, combat mm. Denna gång kom jag till en mattfylld lokal( med andan i halsen efter att varken ha hittat träningskort och nyckel. Bra start) med barfota yogautövare och en trevlig yogainstruktör, med härlig brytning och med ett hälsosamtyogautseende... Jag blev välkomnad med att få första parkett i salen. Något som jag inte kände mig allt för peppad till då detta var mitt första yogapass någonsin. Men som sagt jag gillar utmaningar. Passet var 1½ timme, med den ena efter den andra konstiga positionen... Jag var såld! Det var ett jättesköntpass. Jag kände hur cirkulationen kom igång, hur jag blev varm, hur kroppen fick jobba och istället för att gå upp i varv kändes jag hur jag gick ner i varv. Det var precis den effekten jag hade hoppats på. Dock hade jag inga höga förväntningar. Innan trodde jag att jag skulle tröttna på 5 röda. Yoga kommer verkligen att få bli en del av mitt liv. Bra avkoppling samtidigt som det är utmanade och stärkande för kropp och själ. Ja ni hör själva- jag är frälst. Våga ge dig själv utmaningar- stora som små- man vet aldrig var det leder och alltid lär man sig något.
Fick massage idag på jobbet av en kollega som är nyutbildad massör- smärtsamt men skönt. Ännu en anledning till att börja med yoga. Har låtit kroppen ta stryk för länge- dags att ta tag i ovanorna och vårda det man har. Jag glömmer allt för ofta bort hur lyckligt lottat jag är. Något som jag troligen inte är ensam om...
Idag fick jag roliga nyheter. Jag har fått ett stipendium! jippi! Kunde inte komma mer passande.

Nu är det natta. Arbete och härliga kollegor väntar imorgon. Förhoppningsvis behöver dom inte vänta allt för länge. Kommer snö i Sthlm, eller rättare sagt över hela landet imorgon- och det brukar kunna ställa till en del. ( Behöver inte ens snöa fören de blir förseningar....)

Kram

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon