fredag 10 december 2010

Våga ta steget

Efter en arbetsdag på Bolagret Skärholmen tog jag tunnelbanan in till T-centralen.
På tåget blev passagerarna varmt välkomnade av föraren med ett glatt humör. Vid varje större hållplats välkomnade han alla till " sina vagnar, här finns det värme och trevligt sällskap nu ska vi vidare till...." Alla passagerarna drog på smilbanden, och jag myste. Han hade verkligen fattat grejen med kundservice. Jag hoppas att han fortsätter att förgylla människors vardag.
I går var jag på julbord i Tällberg med Anders jobb, trevligt och väldigt mättande. Nu ska jag strax ta mig iväg till mitt livs första yogapass....det blir spännande...
Jag uppmanar alltid andra att " våga ta steget", och jag själv brukar sällan vara sen med att ge mig personliga utmaningar. Idag har jag vågat tagit steget....och om det klaffar så har jag verkligen givit mig en riktig personlig utmaning. Väntar med spänning.

Kram alla. Nu Yoga- ikväll ännu mera julmat med mitt härliga Falu BS gäng:)

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon