torsdag 6 januari 2011


2011...en vecka har snart gått in på det nya året. Nu har jag 6 månader kvar innan jag tar examen. Sjukt vad tiden har gått, och det kommer troligen säga svisch även dessa sista månader. Jag gör min sista dag på Bolagret imorgon. Jag åker hem med blandade känslor. Ska bli så skönt att komma hem, få rutin och komma hem till mina käraste. Samtidigt känns det väldigt tråkigt att lämna mitt nya team och nyfunna vänner. Känns iallafall skönt att veta att jag är välkommen ner, och får träffa dem igen. Jag har haft det jättebra under min LIA och skulle gärna ta med mig hela Bolagret Söder hem till stan. Dock- borta bra, men hemma bäst.
På måndag blir det bussen till Leksand och det är full rulle igen. Några veckor i skolan väntar, sista LIAN börjar i februari och sedan är det dags för examensarbete och avslutning den 5 juni.
Sista LIAN- det är nästa stora beslut jag ska ta- Vad ska jag lägga den? Möjligheterna är oändliga- och nu gäller det på allvar att hitta "rätt plats. Målet med hela utbildningen är att jag ska finna mitt jobb, min plats.....oooo ingen press. Sedan kommer jag till nästa punkt- examensarbete! Vad ska jag prata om? Dessa är 2011 års stora frågor ( och några till...) Känns inte riktigt som att det går att ta en dag i taget, nu gäller det att styra vägen och det svåra i detta är att inte stressa på. Häromkvällen slog jag upp Blossom Magazine. På introsidan hade Blossom ordet och hon skrev något som är mycket bra att tänka på- eller rättare sagt hur man ska tänka. Det är egentligen inget nytt, men ack så viktigt.
Vänd på frågan- "Hur tänker du ?"- till- " Hur tänker du tänka?". " Om man frågar Hur tänker du? börjar man rabbla upp saker som man är orolig för och sätter på så sätt igång processer som just framkallar att det som inte får hända händer. Genom att ställa frågan Hur ska du tänka?, innebär att det finns ett val."/ Blossom. Visst är det bra?! Detta är något jag tänker ta med mig in i 2011- ska du?
Jag och Anders spenderade dom sista dagarna på förra året i Tallin. Det var så skönt- en riktig " inga måsten, romantisk avslappnadande miniweekend". Vi bodde på ett jättemysigt hotell ca 3 min gång till Torget. God mat, kanelöl, SPA och bubbelbad på rummet ( med bubbel i glaset)- Två härliga dagar som bröt vardagen på ett mycket behövligt sätt. Vi kom hem på nyårsaftonskväll. Det nya året firade vi in med en trerätters ( som var förberedd innan resan) skålandes i öl och loka i klädda myskläder. Ett härligt avslut och början på nya året.

Go natt mina vänner! Ha ett underbart 2011- Hur tänker du tänka?

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon