måndag 21 juni 2010

Studier, studier, studier

Jag var hemskt svårstartad idag. Satt i morgonrocken, åt sen frukost och fastnade framför en film. Tog mig dock i kragen och tog mig ner på stan. Packade ner dator, studieböcker och skulle ta mig igenom Falu gallerian för att på Wayne´s sätta mig ner med en bit mat / kaffe och försvinna in i studiebubblan. Det blev några hinder på vägen- vid namn: skobutik + Sisters. Påvägen till Wayne´s blev jag ett par skor rikare och en cardigan som jag länge gått och suktat efter- Nu är den MIN för en "REAsumma". Jag tog mig iallafall fram och efter att ha ätit en paj med sambon så tog jag tag i schemaläggning mm. Känns bättre att byta miljö när jag ska läsa. Hemma har jag så lätt att tappa fokus ( Nära till soffa, tv och annat " jag måste...) Efter nån timme kom Anna och Jenny ner så jag la datorn åt sidan för lite tjejsnack. På hemvägen hämtade jag upp en bok som även den ingår i distansarbetetrna, lagade middag och har sedan suttit med studier igen.... känner mig faktiskt något stressad- jobbigt stressad. Känns som att tiden är knapp. Vill göra ett bra jobb!. Nästa vecka åker jag upp till mitt älskade Jämtland- Tyvärr får jag fira midsommar själv hemma i Dalarna, Anders åker redan på torsdagen och jag ska jobba hela helgen. Blir att fira i Leksand med nyfunna vänner. Längtar så mkt efter att komma bort. Skulle helst vilja släppa allt som har med "måsten" att göra, men som det ser ut nu så får "böckerna" följa med även till Jämtland. Imorgon är det Leksand igen, och jag ska åka med Anders redan 6.40 för att jag ska hinna läsa lite på morgonen innan Birgitta hämtar mig.
Långa dagar- sena nätter.
Hoppas verkligen att jag får belöning för min tid som jag lägger ner....
Är väldigt nyfiken på var jag är om ett år...
Kanske arbetet med stort A väntar?
Dags att försöka få några timmars sömn.
Go natt!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon