onsdag 17 november 2010

Spontanitet sätter guldkant

Frihet- nästan alltid...

Visst är det skönt med frihet. Frihet att göra vad man vill ( nästan alltid). Jag tycker att spontanitet sätter guldkant på livet, och i söndags slog jag ihop frihet + spontanitet. När jag pendlar så får jag extra tid att tänka och känna. I bussen påväg till Ekvallen ,Gustavsberg kände jag att- " det skulle vara riktigt skönt att få lite extra kvalitétstid med Anders"... 3 timmar senare- efter matchen hoppade jag på bandybussen hem till Falun, med min darling. Utan packning, utan planering- endast ren spontanitet och en stor dos kärlek. Planen var att ta 6.15 tåget tillbaka till Sthlm, för att jobba vid 9.00. Dock fick jag en stor bonus då jag fick ledigt på måndagen. TUSEN TACK FÖR DET! Varje timme var tusen värt. På måndagen blev det lunch med far, farmor och farfar. Fika med mormor och kvällsbesök med kaffemys hos Anna och Ludde. Det gäller att vara effektiv. Tack mina kära, ni ger mig energi. Tisdag och onsdag har jag jobbat- jag trivs kanonbra. Härligt folk och inspirerande miljö. Nu vill jag inreda inreda inreda...kom gärna med projekt, jag är klar med mina studier 5 juni;) Varje dag leder till nya möten- det roligaste med nya möten är det oväntade det kan leda till. I går hjälpte jag en kund att bära varor- det visade sig att hon jobbade med inredning/ homestyling. Något som ligger mig varmt om hjärtat, och en hobby som jag gärna skulle vilja göra något mer av. Jag måste ha gjort ett bra intryck, då jag efter att vi skulle skiljas fick en varm handskakning och ett "Vi ses snart igen, jag kommer in med mitt visitkort"... Inte för att jag vet om det kommer att leda till något, men där kommer det igen- Frihet! Frihet att göra något av det, eller låta det vara. Jag kommer troligen välja alternativ ett. Får hoppas att vi ses igen- för nya kontakter håller jag armarna öppna. På Bolagret kommer det in spännande saker varje vecka, nästa vecka händer det ännu mer... jag ska jobba med Bolagrets kommunikatörer som ska "göra" Sthlmsområdet- det kommer bli en dag utöver det vanliga.

INSPIRATION!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon