lördag 19 februari 2011

Titeljakten


"Vad ska jag bli när jag blir stor", " Vad vill du bli..." "Jaha och vad blir du efter det här..."
Känner du igen dig? Stressad, pressad, kunna ge svar på tal, veta vad du vill? Äntligen efter många år har jag kommit till insikt. Denna stress, onödiga stress kommer just från att jag har jagat en titel. Förvirring- vad vill jag bli/ vara? För mig är inte titeln viktig, däremot är det viktigt med ett mål. Alla behöver ett mål att sträva efter. Målet kan vara en titel. Om du tillhör samma grupp som mig- prova att tänka ut kriterier istället för en titel, som du önskar ska innefatta i ditt yrke. När jag kom fram till att det var "titeljakten" som satt käppar i hjulen för mig har det blivit lättare och roligare att "hitta mitt yrke". Ett av det viktigaste kriterierna för mig är att " "Inspirera och inspireras". Det känns redan att jag är på rätt väg. Lian känns helt rätt, coachning -" inspirera och inspireras". Coach är ett mycket intressant yrke, som har mycket av det jag önskar. Jag kommer att ta vara på min lia. Med hjälp av mina kriterier, och inställning kommer jag att nå mitt mål. Nästa vecka ska jag på en jobbintervju på ett nyöppnat gym. En plats där mina kriterier passar in;) Imorgon väntar ett boxpass som jag ska hålla. Får hoppas att jag kan motivera och inspirera även där. Är lite nervös, då det var 1½ år sedan jag instruerade- men kul ska det bli!

Jag fick frågan i veckan: "Jaha och vad blir du efter utbildningen?"
- Det beror på vad jag söker för yrke ( - Svar på tal;)

Vad är ditt mål?

Stort grattis till BS som gjorde 14 mål idag!
( Tråkigt nog utan nr 75, som är sjuk)

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra insikt Annalena!!! Det är den som tar dig framåt!! Du kan bli det du vill, det vet 5-åringar som inte har begränsats av: Det kan du inte.....

Kram
Inger

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon