torsdag 28 april 2011

Tankens kraft

Påskfest i Gräftåvallen









Jag har haft en jättehärlig påsk i Oviken, och vid Oviksfjällen. Varit på påskfest vid Gräftåvallen, med livemusik och härliga människor. Myst i stugan, lekt naturfotograf- det vimlade av lämmlar, och gott långpromenad i Jämtlands underbara natur. Jag blir helt mållös av skönheten, lugnet- jag är förälskad! Sedan är det så skönt att få kvalitétid med varandra. Ack så viktigt.
Väl hemma har jag varit till Leksand och haft avslut med "jobbcoachninggruppen". Kändes lite tråkigt. Jag har växt under våra möten, och jag hoppas min medverkan har fått dem att sträcka på sig. ( med tanke på den fina feedbacken, verkar jag ha inspirerat) Resten av veckan har varit avsatt till examensarbete. Det börjar närma sig nu med snabba steg. Har endast 1 vecka kvar hos Calle, sedan väntar de sista intensiva veckorna i skolan. Med planering, repetioner, skrivande, finslipande och den stora dagen då allt ska redovisas inför stor publik. Måste erkänna att jag känner mig lite nervös, men samtidigt full av föväntning. Jag längtar till att få avsluta min redovisning, känna mig nöjd och veta att nya äventyr väntar. Tankens kraft är den starkaste- jag tror på mig själv, och är säker på att det kommer ordna sig med jobb och övrigt.
Allt handlar om rätt inställning och nyfikenhet på livet. Det sistnämda är det absolut ingen brist på. I veckan har jag råkat ut för en "elaking" som bjudit på både snuva och hosta. Och därmed en något energilös MIG. Jag trotsade "elakingen" och tog mig upp till Lugnet för två möten, som visade sig bli mycket givande. Jag hoppas kunna berätta mer om det framöver.
Thailand- jag kommer skriva om det framöver....Tålamod mina damer och herrar;)

Kram

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon