onsdag 20 april 2011

"Jag står för fikabrödet"

20.31 skickade jag min mest otippade jobbansökan, och den personligaste jag någonsin skrivit.
Minimalt med text, och med den avslutande meningen " Vi ses över en kaffe, jag står för fikabrödet". 08.50 dagen efter ringer kontaktpersonen från företag- " Jag tänkte att vi ska ta en fika, kan du imorgon". Jag som stod i kön på Hemköp i Leksand och la upp varorna på bandet, visste knappt hur jag skulle betala.... Självklart! Om 1 tim och 50 min är det dags för fikamötet.
Känner mig något nervös, mänskligt, men samtidigt full av förväntan. Hon verkar väldigt trevlig och lättsamt så det ska bli trevligt. Ibland är det värt att chansa, min ansökan var verkligen en chansning men den kändes bra i hjärtat. Det är det viktigaste och gav resultat. Så nu är det bara att fortsätta att vara sig själv, och se hur långt det kan gå. Efter intervjun ska jag vidare på ett kommunmöte på Lugnet. Blev medbjuden och jag är öppen för nya erfarenenheter. Direkt efter kommunmötet ska jag vidare till ett personalmöte på Sportlife. Fullt schema, me like!

1 kommentar:

Cathrine sa...

Hur gick det på mötet? :-) Kram!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon