onsdag 30 mars 2011

Solsemester?

Solsemester i Thailand.... nja har inte riktigt blivit sa. Vi akte till Phi Phi forsta dagen efter att vi hade landat i Krabi. Dagen efter skulle resan fortsatta till paradison Koh Lipe. En 6 timmars batfard. 8.00 stod vi vid piren. Regnet oste ner, och vinden bojde palmerna- Baten installd... Regnet fortsatte, a fortsatte. Efter 3 dagars forsok att ta oss till Koh Lipe blev vi tvugna att andra resplanerna. Vi kande oss matta pa Phi Phi, sa nu sitter vi pa ett fint hotell vid Kata Beach Phuket. Imorgon ska vi byta till ett nytt fyrstjarnigt hotell som vi hittade via internet till ett kanonpris. Vi har haft uppehall nast hela dagen, och hoppas att vi iallafall ska fa nan solstrale pa oss imorgon. Vi ater gott och har det bra. Dock maste jag erkanna att besvikelsen kanns... Thailand utan sol!!??? Inget Koh Lipe..... Phuket var inte vad jag hade langtat efter, men vi har iallafall ett badrum med bade badkar och dusch, fin utsikt och vi ar faktiskt i Thailand. Borde inte klaga va? Nej, nu hoppas jag att vadret vander- kan inte komma hem och vara blek. Kram alla kara vanner och bekanta!

1 kommentar:

Cathrine sa...

Jag håller tummarna att ni får bättre väder. Inge roligt att åka bort till regn! Njut av semestern! Kram!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon