fredag 2 juli 2010

NORMALSTÖRD

Anders på sträckan Malvik- Hommelvik.

Anders vid vår hytte.
Piren vid Storsand camping.


I Jämtland slår vädret om må ni tro- ena minutern kanonväder
för att i nästa stund hagla blixtra och åska.

Legat i en solstol och lyssnat på "Sommarvärdarna"- åh bara varit. Det har jag gjort idag.

Första dagen som jag låtit mig slappna av helt, försökt glömma alla måsten.
Jag lyssnade på Per Holknekt designer/ entreprenör och Pär Johanson som har startat Glada Hudikteatern. Två starka personer, med helt olika historier- båda rörande å peppande på sitt sätt. Programmet som jag fastnade mest för var med Pär Johansson. Kanske för att han har värderingar som ligger mig nära, och att han fick minnen att blomma hos mig. Det är personer som Pär jag beundrar. Han har så mycket klokt att säga, viktiga saker som man borde ta förgivet- men tyvärr ser verkligheten annorlunda ut. Ni som inte har lyssnat på hans program bör göra det. Klicka HÄR- Lyssna, skratta och lär.
NORMALSTÖRD- ett ord som borde läggas till i ordboken.

Dagarna går alldeles för fort. Vill inte alls lämna Jämtland-
vill ha mer tid här.
Mer tid att andas, mer tid för studierna. Studierna ja, de hänger över mig som ett svart moln. Har inte mycket till flyt nu. Mitt officeprogram har låst sig, så jag har inte kunnat röra mina uppgifter. STRÄSS! (Jag vet att det stavas med med E, men ja ä ju från Dalarna;)
Nog me dä.

Imorgon ska vi till Nälden. Anders ska springa ännu en sträcka på St Olof loppet.
I Tisdags åkte vi till Trondheim. Stannade i Åre för en bit mat, och shopping för Anders på Peak P. Vi kom fram till Storsands camping på sena eftermiddagen där vi hade hyrt en hytte. Var jättemysigt. Vi var in till stan på kvällen och åt middag, men det blev en tidig kväll då Anders skulle upp å springa på morgonen. 1, 1 mil på 44,21 min i spöregn. Tisdagen bjöd på sol, och jag hade hoppats på att få se ett fortsatt soligt Norge, men tyvärr. Hela onsdagen var grå å regnig. Vi for hem på em, stannade i Åre för ännu en måltid och lite shopping. Blev nya ansiktskrämer för mig, och en parfym som jag länge viljat ha-CLEAN- fresh laundry. Även Anders fick nått nytt till badrumskåpet;) Vilket vackert landskap de har i Norge. Det kommer inte bli den sista gången jag besöker vårat vackra grannland- å man kan ju inte låta bli att älska språket. Åh hytterna- bara de gör det värt ett besök.Jag älskar Oviken och vill som sagt inte fara hem, men på söndag far vi neråt. Hoppas kunna åka upp igen i sommar. Hoppas får man;)
Kram alla!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon